Ilustrace

V pohodě ve třídě

29. 9. 2025
Autor
Lenka Felcmanová
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

Projekt je určen žákům pátého ročníku a zaměřuje se na podporu ve vybraných oblastech wellbeingu (zejm. fyzické a sociální) při pobytu ve škole a na vyzkoušení aplikace konkrétních činností/opatření podporujících wellbeing celé třídy s důrazem na přestávky. Projekt je pololetní a má tři fáze – úvodní seznámení s tématem zahrnuje domluvu žáků na zvolených opatřeních podporujících jejich wellbeing, která budou aplikovat. Další fází je vytvoření plánu a následná realizace opatření s pravidelným prostorem pro průběžnou reflexi plnění zvolených opatření a poslední fází závěrečná reflexe. Projekt navazuje na aktivity zaměřené na podporu osobního wellbeingu Co je to wellbeing? a Co udělám pro svůj wellbeing?. Jejich realizace by tomuto projektu měla předcházet. V některých opatřeních se může propojit s projektem Společně k lepšímu učení. Pokud bude se třídou v daném školním roce realizován projekt Společně k lepšímu učení, je vhodné začít nejprve s ním a s projektem V pohodě ve třídě začít na začátku druhého pololetí.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Klíčové kompetence

KOS-VZT-000-ZV5-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence osobnostní a sociální
  • Budování a udržování zdravých vztahů
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Rozvíjí vztahy s ostatními.

Průřezová témata

PTP-000-000-ZV5-003
  • Základní vzdělávání
  • Péče o sebe a druhé
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Ve spolupráci s druhými navrhuje a zkouší realizovat vybrané aktivity, které podporují wellbeing všech členů školní komunity.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Text Ilustrace
PDF
PTP-000-000-ZV5-003-splneno.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.