Prostřednictvím skupinové aktivity zaměřené na údržbu zahradního nářadí žák získává konkrétní zkušenost s péčí o pracovní nástroje a se zásadami tvorby bezpečného, funkčního a přehledného úložného prostoru. Učí se plánovat jednotlivé kroky činnosti, dělit si práci ve skupině. V rámci návrhu systému ukládání nářadí žák zvažuje různé varianty a uplatňuje technickou tvořivost. Během činnosti propojuje praktické a technické dovednosti s environmentálním uvědoměním, například skrze odpovědné nakládání s nástroji a prevenci zbytečného opotřebení, čímž rozvíjí kompetence k občanství a udržitelnosti. Uvědomuje si hodnotu udržování nářadí ve funkčním stavu jako součást každodenní péče o prostředí, ve kterém žijeme. Zároveň rozvíjí kompetenci k podnikavosti a pracovní, neboť plánuje a organizuje průběh práce, hledá řešení praktických problémů, samostatně se rozhoduje a hodnotí účinnost vlastního postupu. V závěru aktivity žák reflektuje nejen výsledek, ale i spolupráci ve skupině a svůj vlastní přínos, čímž si uvědomuje hodnotu praktického učení, a spolupráce.