Ilustrace

A to je zakázáno?

24. 7. 2025
Autor
neuvedeno
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

Ilustrace ukazuje příklad, jak rozvíjet u žáků schopnost vnímat a interpretovat umělecké dílo (inscenace A to je zakázáno?) prostřednictvím těla, skupinové spolupráce i reflexe. Skrze čtyři na sebe navazující aktivity žáci: - aktivují vzpomínky na představení pohybem a domluvou ve skupině (pohybové hádanky), - učí se všímat si základních pohybových prostředků a postav, které v představení rozeznali, - diskutují o významu pravidel a jinakosti, přemýšlí nad smyslem zákazů a povolení a hledají vlastní stanovisko, - vytvářejí vlastní pohybový nebo rytmizovaný výstup, kde formulují své zákazy a příkazy, a rytmizují je např. do podoby krátkého rapu nebo rytmizovaného projevu. Cílem je nejen porozumět viděnému dílu a jeho prostředkům komunikace určitého tématu, ale i otevřít prostor pro vyjádření vlastních postojů a tvořivou reakci. Výuka propojuje vnímání, pohyb a diskusi, a podporuje v dětech smysl pro spolupráci, respekt a sebevyjádření.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

UAK-HTD-002-ZV5-005
  • Základní vzdělávání
  • Umění a kultura
  • Hudební, taneční a dramatická výchova
  • Recepce a reflexe uměleckého díla
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Vyjádří svůj zážitek z hudebního, divadelního nebo tanečního díla nebo programu.

Klíčové kompetence

KOS-VZT-000-ZV5-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence osobnostní a sociální
  • Budování a udržování zdravých vztahů
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Rozvíjí vztahy s ostatními.
KKT-UMK-000-ZV5-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence kulturní
  • Umění a kultura jako prostředek komunikace
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Vnímá umění a kulturu jako způsob poznávání světa a vypovídání o něm.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Ilustrace k OVU UAK-HTD-002-ZV5-005. Ilustrace ukazuje příklad, jak rozvíjet u žáků schopnost vnímat
PDF
HTD-ZV5-005-SPLNENO-A-TO-JE-ZAKAZANO.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.