Ilustrace rozvíjí znalosti a dovednosti žáků, které jim umožní odhalovat a sledovat souvislosti mezi výživou a zdravotním stavem člověka. Podporuje správné nutriční chování žáka, zejména rozvíjí dovednosti vedoucí k dodržování stravovacího a pitného režimu a sestavování jídelníčku, který odpovídá výživovým doporučením odborníků. Zaměřuje se na problematiku poruch příjmu potravy. Žáci analyzují případové studie osob v souvislosti s poruchami přijmu potravy, diskutují o možných souvislostech vzniklých problémů z různých perspektiv a vyvozují důsledky poruch příjmu potravy na zdraví v celostním pojetí. Příprava a realizace an-kety poskytuje žákům vhled do aktuální společenské situace v oblasti stravování, který uplatní při modelo-vém řešení problémů v „nutriční poradně“. Při řešení úloh si žáci mohou ověřit, že výživa není podmíněna pouze biologickými potřebami, ale také psychosociálními faktory a prostředím, kde žijeme. Na konkrétních příkladech ze života se přesvědčují, že vlastním výživovým chováním ovlivňují kvalitu svého zdraví.