Anotace
Ilustrace rozvíjí znalosti a dovednosti žáků podporující správné nutriční chování. Propojuje výuku se zkušeností žáků a zprostředkovává jim smysl vzdělávacího obsahu pro jejich další učení. Poskytuje příležitost zamýšlet se nad způsobem stravování dětí v průběhu dopoledne a porovnávat ho s doporučením odborníků. Žáci se soustřeďují na běžný školní den. Ve skupinkách, na podkladě konkrétních „příběhů“, diskutují o vhodné skladbě snídaně a dopolední svačiny, sdílejí i vlastní zkušenosti. Dle potřeby vyhledávají další informace, aby mohli charakterizovat jednotlivé potraviny z hlediska složení a posoudit, které potraviny a nápoje prospívají zdraví, a proto je vhodné konzumovat je v jednotlivých jídlech. Uvádějí příklady, jak v dopoledním jídelníčku zajistit dostatečný příjem zeleniny a ovoce, a zdůvodňují, které potravinářské výrobky představují určitá rizika (potraviny s vysokým obsahem soli, cukru, tuku). Ilustrace umožňuje žákům poznávat smyl svého učení v celoživotní perspektivě. Podporuje zájem žáků o problematiku výživy, motivuje je k potřebě získávat další poznatky, které uplatní v každodenním životě.