Ilustrace

Stravujeme se správně?

3. 9. 2025 Základní
Autor
Eva Marádová
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

Ilustrace rozvíjí znalosti a dovednosti žáků podporující správné nutriční chování. Propojuje výuku se zkušeností žáků a zprostředkovává jim smysl vzdělávacího obsahu pro jejich další učení. Poskytuje příležitost zamýšlet se nad způsobem stravování dětí v průběhu dopoledne a porovnávat ho s doporučením odborníků. Žáci se soustřeďují na běžný školní den. Ve skupinkách, na podkladě konkrétních „příběhů“, diskutují o vhodné skladbě snídaně a dopolední svačiny, sdílejí i vlastní zkušenosti. Dle potřeby vyhledávají další informace, aby mohli charakterizovat jednotlivé potraviny z hlediska složení a posoudit, které potraviny a nápoje prospívají zdraví, a proto je vhodné konzumovat je v jednotlivých jídlech. Uvádějí příklady, jak v dopoledním jídelníčku zajistit dostatečný příjem zeleniny a ovoce, a zdůvodňují, které potravinářské výrobky představují určitá rizika (potraviny s vysokým obsahem soli, cukru, tuku). Ilustrace umožňuje žákům poznávat smyl svého učení v celoživotní perspektivě. Podporuje zájem žáků o problematiku výživy, motivuje je k potřebě získávat další poznatky, které uplatní v každodenním životě.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CJS-CJS-005-ZV5-032
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a jeho svět
  • Člověk a jeho svět
  • Člověk, jeho zdraví a bezpečí
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Navrhne celodenní stravu pro sebe a zhodnotí ji z hlediska základních výživových doporučení.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Popis realizace a zadání pro žáky
PDF
CJS-CJS-005-ZV5-032-Stravujeme-se-spravne.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.