Ilustrace

Spolu?

11. 8. 2025 Základní
Autor
Hana Cisovská
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

V této hodině dramatické výchovy se žáci budou zabývat tématem jinakosti, soužitím skupin. Prozkoumají dopad předsudků vůči jiným skupinám, možnostmi soužití dvou rozdílných skupin a dopady fyzického násilí. K vytvoření příběhu je využita inspirace muzikálem West Side Story. Pro učitele je navržena na několika místech metoda vedení „učitel v roli“, kdy pedagog vstoupí do některé z postav a z té pozice řídí hru. V těchto místech je navržena i jednodušší varianta vedení.  Časová dotace lekce je nejméně dvě vyučovací hodiny. Práci je možné také rozdělit do dvou bloků. 

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

UAK-HTD-001-ZV9-004
  • Základní vzdělávání
  • Umění a kultura
  • Hudební, taneční a dramatická výchova
  • Interpretace, vlastní tvorba a její sdílení
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Využívá postupy a prostředky divadla k vlastní tvorbě, prozkoumávání témat, mezilidských vztahů a situací, poznávání sebe sama.

Klíčové kompetence

KOS-EMP-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence osobnostní a sociální
  • Empatie a porozumění druhým
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Vyrovnává se s odlišnostmi s respektem k druhým lidem.
KKT-SVJ-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence kulturní
  • Kulturní a umělecké sebevyjádření
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Využívá různé formy umění a kultury k vyjádření složitějších myšlenek a emocí a ke zpracování aktuálních témat, samostatně i ve skupinové spolupráci.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Ilustrace OVU UAK-HTD-001-ZV9-004, úroveň splněno
PDF
HTD-ZV9-004-SPLNENO-SPOLU.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.