Ilustrace

Automatické zavlažování květin

29. 9. 2025
Autor
PhDr. Pavlína Částková, Ph.D.; Mgr. Tomáš Sosna, Ph.D.
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

Prostřednictvím sestavení funkčního modelu automatického zavlažovacího systému žák řeší konkrétní praktickou situaci, která se vztahuje k péči o živé organismy a hospodaření s vodou. Učí se plánovat jednotlivé kroky práce, vybírá vhodné komponenty podle technických parametrů a efektivně je propojuje v ucelený systém v podobě vlastní varianty návrhu zapojení. Během činnosti propojuje poznatky z různých oblastí – technické, přírodovědné i environmentální. Ověřuje funkčnost systému a upravuje jej podle potřeby, reflektuje průběh i výsledek činnosti. V průběhu aktivity žák rozvíjí kompetence k občanství a udržitelnosti, získává zkušenost s využitím technologií, které přispívají k udržitelnému způsobu života, a reflektuje jejich význam pro životní prostředí. Při aktivitě rozvíjí schopnost komunikace a spolupráce. Žák plánuje a organizuje práci, sleduje její průběh, aktivně se zapojuje do řešení problémů a navrhuje úpravy vedoucí ke zvýšení funkčnosti a efektivity celého systému, čímž rozvíjí kompetence pracovní a k podnikavosti.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CSP-TCH-002-ZV9-004
  • Základní vzdělávání
  • Člověk, jeho osobnost a svět práce
  • Polytechnická výchova a praktické činnosti
  • Péče o domácnost a zahradu
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Užívá vybrané nářadí, techniku a moderní technologie při péči o zahradu nebo zeleň v interiéru za dodržení zásad hygieny a bezpečnosti práce.

Klíčové kompetence

KOB-RES-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence k občanství a udržitelnosti
  • Respektující vztah k životu a světu
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým jedincům, přírodě a světu jako celku.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Text Ilustrace
PDF
CSP-TCH-002-ZV9-004-splneno.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.