Prostřednictvím sestavení funkčního modelu automatického zavlažovacího systému žák řeší konkrétní praktickou situaci, která se vztahuje k péči o živé organismy a hospodaření s vodou. Učí se plánovat jednotlivé kroky práce, vybírá vhodné komponenty podle technických parametrů a efektivně je propojuje v ucelený systém v podobě vlastní varianty návrhu zapojení. Během činnosti propojuje poznatky z různých oblastí – technické, přírodovědné i environmentální. Ověřuje funkčnost systému a upravuje jej podle potřeby, reflektuje průběh i výsledek činnosti. V průběhu aktivity žák rozvíjí kompetence k občanství a udržitelnosti, získává zkušenost s využitím technologií, které přispívají k udržitelnému způsobu života, a reflektuje jejich význam pro životní prostředí. Při aktivitě rozvíjí schopnost komunikace a spolupráce. Žák plánuje a organizuje práci, sleduje její průběh, aktivně se zapojuje do řešení problémů a navrhuje úpravy vedoucí ke zvýšení funkčnosti a efektivity celého systému, čímž rozvíjí kompetence pracovní a k podnikavosti.