Výuková lekce rozvíjí znalosti a dovednosti žáků potřebné pro ochranu zdraví a bezpečí v souvislosti se vznikem mimořádných událostí přírodního a antropogenního charakteru. Ověřuje, do jaké míry žáci znají a dokáží v modelových situacích aplikovat pravidla týkající se přípravy na povodně, během povodní a jak postupovat po jejím odeznění. Umožňuje žákům sledovat úkoly Integrovaného záchranného systému při vzniku a likvidaci povodní, vede k zamyšlení o vhodných preventivních opatřeních. Propojuje výuku se zkušenostmi žáků a zprostředkovává jim smysl vzdělávacího obsahu pro praktický život. Umožňuje žákům zvažovat různé možnosti vlivu lidské činnosti na udržitelnost, navrhovat a odůvodňovat změny, které by mohly být přínosné při předcházení vzniku mimořádných událostí (povodní) na místech, kde se pohybují (ve svém blízkém i širším okolí).
Osobní bezpečí za mimořádných událostí a v souvislosti s obranou státu
2. stupeň, 9. ročník
Aplikuje zásady bezpečného chování při antropogenních mimořádných událostech a mimořádných událostech způsobených přírodními vlivy na místech, kde se pohybuje.