Aktivita využívá metodu kompasových pozic (Four Corners), aby žáci prozkoumali stereotypní výroky. Úloha vede k reflexi stereotypů, které formují chování dětí i dospělých, a k uvědomění si, jaké dopady mohou mít na emoce a vztahy. Diskuse v prostoru podporuje schopnost zaujmout a obhájit vlastní postoj, vnímat posto-je ostatních a zamýšlet se nad důsledky stereotypního myšlení. Navazující psaní slouží k sebevyjádření i hlubšímu zpracování tématu. Úloha využívá pisatelskou gramotnost, klíčové kompetence k řešení problémů.
Při interpretaci komplexních textů dokládá své závěry textem; v oborech usiluje o přesnost a uspořádanost v obsahu i ve vyjadřování; podle své potřeby využívá psaní pro své sebeuvědomění a sebevyjádření.
Soubory materiálu
Typ
Název
Materiál obsahuje popis realizace, metodický komentář pro učitele a popis ověřování