Ilustrativní úloha k očekávanému výsledku učení UAK-HTD-001-ZV9-001. V ilustraci je popsaná komplexní, strukturovaná aktivita, při níž žáci využívají pro jevištní zpracování krátkého prozaického útvaru (v ilustraci je jím pověst) různé prostředky tvůrčího vyjádření. Je tedy jednak popisem cesty tvůrčího procesu, jednak cesty k porozumění narativnímu textu, jeho příběhové analýze. Žáci sami volí, v jakém tvůrčím týmu budou pracovat, přijmou odpovědnost za svou práci v tomto týmu i společný výsledek vícetýmové skupiny. Učitel pomáhá žákům stanovením formy prezentace, v rámci této formy hledají žáci osobité a jim dostupné prostředky vyjádření a prezentace. Významné místo v ilustraci má i žákovská zpětná vazba, vztahující se k výsledku tvorby a jeho prezentaci, a závěrečná reflexe, v níž je akcentováno téma žákovské zodpovědnosti a spolupráce.
Pro ilustraci je vhodná dvouhodinová vyučovací jednotka.
Při interpretaci komplexních textů dokládá své závěry textem; v oborech usiluje o přesnost a uspořádanost v obsahu i ve vyjadřování; podle své potřeby využívá psaní pro své sebeuvědomění a sebevyjádření.
Soubory materiálu
Typ
Název
Ilustrativní úloha k očekávanému výsledku učení UAK-HTD-001-ZV9-001.