Ilustrace

Porovnání denního režimu v opačných časových pásmech

1. 10. 2025 Základní
Autor
neuvedeno
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

V této komplexní aktivitě žáci zjišťují, jak fungují časová pásma a jak ovlivňují denní režim lidí v různých částech světa. Na příkladu České republiky a města Auckland na Novém Zélandu (s časovým rozdílem 12 hodin) porovnávají denní režim dítěte z obou míst. Žáci vyhledávají aktuální časy, převádějí časové údaje mezi pásmy, pracují s rozdíly a vizualizují opačné části dne. Výstupem je srovnávací tabulka nebo graf denního režimu doplněný krátkým shrnutím zjištěných poznatků. Aktivita podporuje orientaci v čase a čtení z reálných dat, rozvíjí schopnost převodu mezi časovými jednotkami a posiluje mezipředmětové vztahy (zeměpis, občanská výchova).

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

MAT-MAT-002-ZV9-006
  • Základní vzdělávání
  • Matematika a její aplikace
  • Matematika
  • Měření a výpočty
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Řeší problémy s časovými údaji v kontextu reálných situací.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Porovnání denního režimu v opačných časových pásmech
PDF
MAT-MAT-002-ZV9-006.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.