Ilustrace

Můj horkovzdušný balón

22. 9. 2025
Autor
Petra Košová a Simona Štorková
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

Aktivita vede žáky k uvědomění, co pro ně znamená stres. Jak rozpoznají vlastní varovné signály a kde hledat pomoc. Začíná úvodní řízenou relaxací. Poté se přechází ke společné řízené diskuzi. Po diskuzi pracují žáci individuálně s pracovním listem: do symbolického koše zapisují situace či věci, které je stresují. Do balonu vepisují strategie a zdroje, které jim pomáhají stres zvládat. Následně ve dvojicích sdílejí své poznatky, aby zjistily, že lidé mohou mít odlišné spouštěče i způsoby zvládání stresu. Závěrečný kruh umožňuje dobro-volné sdílení tipů s celou třídou.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CSP-OSV-001-ZV9-002
  • Základní vzdělávání
  • Člověk, jeho osobnost a svět práce
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Osobnostní rozvoj
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Uplatňuje strategie zvládání zátěže, předcházení a řešení náročných situací, včetně vyhledání pomoci.

Klíčové kompetence

KRP-RPS-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence k řešení problémů
  • Řešení běžných problematických situací
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Text Ilustrace
PDF
CSP-OSV-001-ZV9-002-Muj-horkovzdusny-balon-na-ceste.pdf
Příloha ilustrace
PDF
CSP-OSV-001-ZV9-002-Horkovzdusny-balon-PL.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.