Badatelsky orientovaná lekce provází žáky pohnutými osudy konkrétní oběti dobového antisemitismu a nacistické perzekuce a prostřednictvím studia archivních dokumentů, ověřováním získaných informací i tvorbou originálního výstupu rozvíjí základní gramotnost čtenářskou a pisatelskou. Prostudováním úředních dokumentů pana Beera se žáci seznámí nejen s jeho osobou, ale i s dobovými antisemitskými projevy, se situací na nových hranicích po Mnichovu, s dobovým odporem k uprchlíkům nebo s odmítáním svých občanů z odtržených území pro etnický původ ze strany čs. výkonné moci. Lekce stimuluje žáky k přemýšlení o situaci současných válečných uprchlíků a podporuje přetváření nápadů žáků a příležitostí v realitu.
Při interpretaci komplexních textů dokládá své závěry textem; v oborech usiluje o přesnost a uspořádanost v obsahu i ve vyjadřování; podle své potřeby využívá psaní pro své sebeuvědomění a sebevyjádření.