Jak se mění jedno místo v přírodě během jednoho měsíce?
Tato lekce vede žáky k dlouhodobému pozorování a měření, která dávají příležitost objevit rychlé či pomalé změny v přírodě. Ideální čas je na jaře či na podzim, když jsou v přírodě změny největší, ale lze je provádět kdykoliv. Třída se rozdělí do skupin a každá skupina si vybere jedno místo v okolí školy (v domluveném území), které budou měsíc pozorovat. Na jednom vybraném místě budou žáci každý 3. den měřit co nejvíc záznamů. Ideálně – teplotu, vítr, světlo, vlhkost, známky života (změny a výskyt rostlin a živočichů). Vše zaznamenají do pracovního listu, nakreslí či vyfotí a pak společně shrnou po měsíčním ohlédnutí. Co se na místě změnilo? Potvrdily se naše odhady? Co nás překvapilo? Tato lekce zaměřená na dlouhodobé pozorování rozvíjí u žáků individuální i kolektivní zodpovědnost, přináší do výuky další rozměr spolupráce a sdílení poznatků žáky. Měření přírodních jevů za pomoci digitálních technologií umožňuje žákům přirozeně rozvíjet digitální kompetence.