Materiál do výuky

Proměny města Zlína

21. 1. 2025
Autor
Michal Kurz
Věková skupina
12—15 let

Přiřazené očekávané výsledky učení

CAS-DEJ-001-ZV9-004
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Poznáváme minulost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Specifikuje proměnu politických útvarů, krajiny a lidských sídel od pravěku po současnost pomocí map a dalších informačních zdrojů.

Anotace

Cvičení se zaměřuje na práci se čtyřmi historickými mapami Zlína (1829, 1934, počátek 50. let, 2014). Žáci označují na každé z map prvky umožňující přibližně odhadnout dobu jejich vzniku. Následně mapy seřadí od nejstarší po nejmladší a na základě vzájemného srovnání podob zobrazeného města popíší charakter a možné příčiny jeho proměny. Vizuální povaha pramenů vede žáky názornou a srozumitelnou formou k přemýšlení o obecných modernizačních procesech 19. a 20. století (urbanizace, industrializace ad.).
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
PDF
promeny-mesta-zlina.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.