Ilustrace rozvíjí dovednosti žáků podporující zdravý způsob života a zároveň poskytuje žákům prostor pro poznávání sebe sama. Žáci mají příležitost zamýšlet se nad faktory, které pozitivně ovlivňují zdravotní stav člověka (zdravé stravování, dostatečný pohyb, dodržování hygienických návyků, střídání práce a odpočinku). Zároveň se žáci přesvědčují o tom, jak je pro nás výhodné, pokud máme jednotlivé činnosti vhodně rozvrženy v průběhu dne. Denní režim je představen jako cesta k celkové tělesné i duševní pohodě, k získání pocitu jistoty a bezpečí. V průběhu aktivity sledují zařazování jednotlivých činností v průběhu svého školního dne (čas pro učení, zájmové aktivity, odpočinek, spánek, na konzumaci stravy a pohybové aktivity i osobní hygienu), zvažují možnosti změn směřujících k osobní pohodě. Tím rozvíjejí pro život velmi cennou dovednost – organizovat svůj čas.