Ilustrace

Můj den plný pohody

3. 9. 2025 Základní
Autor
Eva Marádová
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

Ilustrace rozvíjí dovednosti žáků podporující zdravý způsob života a zároveň poskytuje žákům prostor pro poznávání sebe sama. Žáci mají příležitost zamýšlet se nad faktory, které pozitivně ovlivňují zdravotní stav člověka (zdravé stravování, dostatečný pohyb, dodržování hygienických návyků, střídání práce a odpočinku). Zároveň se žáci přesvědčují o tom, jak je pro nás výhodné, pokud máme jednotlivé činnosti vhodně rozvrženy v průběhu dne. Denní režim je představen jako cesta k celkové tělesné i duševní pohodě, k získání pocitu jistoty a bezpečí. V průběhu aktivity sledují zařazování jednotlivých činností v průběhu svého školního dne (čas pro učení, zájmové aktivity, odpočinek, spánek, na konzumaci stravy a pohybové aktivity i osobní hygienu), zvažují možnosti změn směřujících k osobní pohodě. Tím rozvíjejí pro život velmi cennou dovednost – organizovat svůj čas.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CJS-CJS-005-ZV5-031
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a jeho svět
  • Člověk a jeho svět
  • Člověk, jeho zdraví a bezpečí
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Plánuje vlastní denní režim a uplatňuje v něm základní zdravotně preventivní návyky.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
zadání pro žáka a popis ověření
PDF
CJS-CJS-005-ZV5-031-Muj-den-plny-pohody.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.