Na cestěobtížné životní podmínkytíživé situacepomoc druhýmnespravedlnostpříběhypomáhající organizacehumanitární sbírkaodpovědné rozhodování a jednáníempatie a porozumění druhým
Ilustrace přispívá k naplňování průřezového tématu Společnost pro všechny. Zaměřuje se na porozumění obtížným životním podmínkám dětí po celém světě. Žáci se seznámí s konkrétními příklady z knihy 100 dětí: Jak se nám žije ve světě, zaměřenými např. na bydlení, přístup k pitné vodě, ke vzdělání či zdravotní péči. Diskutují o situacích, kdy někomu něco chybí, a navrhují způsoby, jak těmto problémům předejít. V závěru se zaměří na organizace, které pomáhají lidem v těžkých podmínkách. Ilustrace podporuje rozvoj klíčové kompetence k občanství a udržitelnosti, konkrétně složky aktivní občanství a přesvědčení o vlastním vlivu (zmocňování) a odpovědné rozhodování a jednání. Žáci formulují své názory na nespravedlnost či nedostatek ve světě, učí se je vyjadřovat a hledat konkrétní způsoby, jak by chtěli přispět ke změně. Zároveň rozvíjí i klíčovou kompetenci osobnostní a sociální, především empatii a porozumění druhým. Skrze práci s příběhy a životními situacemi dětí v různých částech světa se učí vnímat potřeby druhých, vcítit se do jejich situace a hledat vhodné reakce a formy pomoci.