Materiál do výuky

Roztanči třídu! Národní pedagogický institut České republiky, 2022

3. 3. 2024 Základní
Autor
Barbora Látalová, Kateřina Klementová
Věková skupina
7—9 let

Přiřazené očekávané výsledky učení

Anotace

Text vychází z praktické zkušenosti Barbory Látalové, DiS., pedagožky, tanečnice a choreografky, která během své dlouholeté praxe působila v oblasti taneční a pohybové výchovy v rámci projektu Tanec školám (Tanec Praha, z. ú.) na různých ZŠ v Praze i v divadle Ponec. V rámci projektu Tanec do ubytoven začala na jaře roku 2022 pracovat přímo se skupinami ukrajinských dětí a s heterogenními kolektivy dětí. Aktivity jsou využitelné pro všechny nově příchozí žáky, kteří si teprve osvojují češtinu. Pohybové aktivity podporují integraci žáka do kolektivu, dodávají mu jistotu a pocit, že je schopný fungovat v rámci třídy, i když jeho čeština je na počáteční úrovni. Přispívají k pozitivním vztahům v rámci třídy. Vzhledem k tomu, že Taneční a pohybová výchova není na většině českých ZŠ etablována jako samostatný vyučovací předmět, nabízíme přehled různých pohybových her, cviků a etud určených všem pedagogům (bez ohledu na taneční vzdělání), kteří chtějí oživit svou výuku pohybovou aktivitou, společně „sladit“ kolektiv ve třídě, procvičit u žáků postřeh či probudit společnou hru a fantazii a vzájemnou vnímavost mezi žáky. Uvedené aktivity jsou použitelné buď v souvislém celku, nebo jednotlivě – dle konkrétních potřeb učitele i žáků. Na konci dokumentu jsou k dispozici i tipy na hudební nahrávky pro doprovod pohybových her.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Aktivity taneční a pohybové výchovy napomáhající integraci žáků, kteří si teprve osvojují český jazy
PDF
tpv-roztanci-tridu.pdf
Aktivity taneční a pohybové výchovy, které napomáhají integraci dětí s jiným mateřským jazykem
PDF
tpv-roztanci-tridu.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.