Využívá jednoduché postupy a prostředky vycházející z hudby, tance, divadla při samostatných i společných interpretačních a tvůrčích činnostech.
Anotace
Ilustrace vychází z komplexně pojaté lekce vytvořené na základě literární předlohy (Lobel, Arnold. Pan Sova. Překlad Pavel Šrut. 4. vydání. V Praze: Albatros, 2024. 68 stran. První čtení. Umíme číst!. ISBN 978-80-00-07541-9.) V lekci jsou využívány postupy dramatické výchovy pro práci s příběhem a tématem. Scénář celé lekce je uveden za ilustrací. V ilustraci je popsána část, kdy žáci vstupují improvizovaným jednáním za postavu do situace s cílem udělat radost někomu, kdo se cítí smutný, osamocený. V aktivitě je využita metoda učitele v roli, učitel je tak spoluhráčem ve společné rolové hře. Žáci vstupují do postav, které si sami vymyslí, jsou jim blízké, hru vede učitel zevnitř hry samé, je sám jejím účastníkem.
Soubory materiálu
Typ
Název
Příklad využití postupů dramatické výchovy při práci s literárním textem (Lobel, Arnold. Pan Sova. P