Anotace
Žáci pracovali s připravenými informačními zdroji o skupinách bezobratlých (vážky a šídla, pestřenky, motýli, můry, brouci, samotářské včely a čmeláci, kobylky a sarančata). Samostatně vyplňovali pracovní listy. Ve skupinách pozorovali prostředí a vyhodnocovali výskyt a vhodnost podmínek podle informací, které si ke své skupině do pracovního listu zaznamenali (přítomnost rostlin na březích nádrže – vážky, kvetoucí rostliny na školní zahradě – pestřenky, čmeláci, přítomnost suchých stonků pro úkryty samotářských včel atd.). Prováděli jednoduchá opatření – výsev lučních kvetoucích rostlin do trávníku, výroba hmyzího domku pro samotářské včely, plovoucích ostrůvků s vegetací pro vážky. Aktivita trvala 4 vyučovací hodiny (2 dvouhodinovky ve dvou týdnech). Doprovodné informační texty jsou určené pro 5. ročník, pro mladší žáky je třeba dále zjednodušit.