Materiál do výuky

Podpora rozmanitosti

3. 3. 2024 Základní
Autor
Kateřina Čiháková
Věková skupina
10—12 let

Přiřazené očekávané výsledky učení

Anotace

Žáci pracovali s připravenými informačními zdroji o skupinách bezobratlých (vážky a šídla, pestřenky, motýli, můry, brouci, samotářské včely a čmeláci, kobylky a sarančata). Samostatně vyplňovali pracovní listy. Ve skupinách pozorovali prostředí a vyhodnocovali výskyt a vhodnost podmínek podle informací, které si ke své skupině do pracovního listu zaznamenali (přítomnost rostlin na březích nádrže – vážky, kvetoucí rostliny na školní zahradě – pestřenky, čmeláci, přítomnost suchých stonků pro úkryty samotářských včel atd.). Prováděli jednoduchá opatření – výsev lučních kvetoucích rostlin do trávníku, výroba hmyzího domku pro samotářské včely, plovoucích ostrůvků s vegetací pro vážky. Aktivita trvala 4 vyučovací hodiny (2 dvouhodinovky ve dvou týdnech). Doprovodné informační texty jsou určené pro 5. ročník, pro mladší žáky je třeba dále zjednodušit.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pracovní list
Dokument
Muj-projekt-HMYZeni-pracovni-list.docx
Podpora rozmanitosti: ilustrace práce žáků
PDF
Podpora-rozmanitost-ilustrace.pdf
Podpora rozmanitosti: informační texty
PDF
HMYzeni-informacni-texty-fin.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.