Úloha poskytuje žákům příležitost zamýšlet se nad kvalitou vlastního zdraví. Žáci popisuje osobní vnímání pocitu životní pohody, uvažují o zdravotním stavu člověka po stránce fyzické, duševní a sociální. Uvádějí příklady, jak závisí celková životní pohoda na fyzickém stavu organismu, na duševním rozpoložení člověka, na kvalitě jeho sociálních vztahů.
Otevření rozpravy nad definicí pojmu zdraví poskytne žákům příležitost volně vyjádřit svůj názor a zároveň umožní učiteli získat informace o tom, do jaké míry jsou žáci schopni znalosti o zdraví aplikovat v běžném životě.
Ochrana a podpora zdraví – nemoci, úrazy, prevence, sexuální a reprodukční zdraví
2. stupeň, 9. ročník
Posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví i zdraví druhých s využitím příkladů přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím.