Ilustrace

Oceňování

30. 7. 2025 Základní
Autor
Tomáš Hazlbauer
Věková skupina
7—9 let

Anotace

Žáci si v této aktivitě zažijí a vyzkoušejí sílu oceňování. Přes skupinovou prožitkovou aktivitu se postupně dostanou k tomu, čeho si na sobě cení, za co se chtějí ocenit. Oceňování jako takové pak přijmou s podporou dospělého do kultury třídy. Lekci je vhodné začlenit poté, co bude mít kolektiv za sebou nějaký intenzivní zážitek (pololetí, školu v přírodě, přípravu třídního výletu, realizaci společného projektu, zvládnutý konflikt…). Aktivita je průřezová, je zacílena na to, aby třída byla společností pro všechny, aby žáci mohli sami navrhovat prospěšná opatření a aby byly rozvíjeny osobnostní, sociální a občanské dovednosti, což je základem pro demokratickou kulturu ve třídě. Lekce přináší žákům jako jednotlivcům i třídě jako kolektivu konkrétní benefity pro společně trávený čas.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Klíčové kompetence

KOS-EMP-000-ZV5-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence osobnostní a sociální
  • Empatie a porozumění druhým
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Všímá si potřeb druhých a reaguje na ně.
KOB-ODP-000-ZV5-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence k občanství a udržitelnosti
  • Odpovědné rozhodování a jednání
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Uplatňuje svůj díl zodpovědnosti vůči ostatním a okolí.
KOB-PCP-000-ZV5-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence k občanství a udržitelnosti
  • Aktivní občanství, participace a přesvědčení o vlastním vlivu (zmocňování)
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Dává účelně najevo, co si přeje ve svém okolí změnit.

Průřezová témata

PTS-000-000-ZV5-005
  • Základní vzdělávání
  • Společnost pro všechny
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Přispívá k demokratické kultuře ve třídě, skupině, škole a v situacích běžného života.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Materiál obsahuje popis realizace, metodický komentář pro učitele, popis ověřování a ukázku řešení
PDF
PTS-ZV5-005-NA-CESTE-Ocenovani.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.