Ilustrace

Jak na drobné opravy

29. 9. 2025
Autor
PhDr. Pavlína Částková, Ph.D.; Mgr. Tomáš Sosna, Ph.D.
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

Prostřednictvím tvorby vlastního návodu na drobnou opravu v domácnosti žák získává zkušenost s praktickým řešením reálného problému, učí se plánovat jednotlivé kroky a formulovat je tak, aby byly srozumitelné i pro ostatní. Při výběru tématu, formulaci postupu a zpracování výstupu využívá digitální technologie s cílem zefektivnit práci a zvýšit kvalitu výstupu. Vytváří jednoduchou technickou dokumentaci, užívá a interpretuje vhodné piktogramy a symboly. V průběhu práce řídí vlastní proces učení, samostatně plánuje, zaznamenává chyby a hledá způsoby, jak je popsat a opravit. Zvažuje alternativy, přizpůsobuje postup cílové skupině a reflektuje vlastní úspěchy i obtíže. Tímto způsobem cílí na zlepšování kvality svého prostředí a rozvíjí schopnost aktivně přispívat ke své všestranné pohodě – zažívá pocit kompetence, smysluplnosti a vlastní užitečnosti. Součástí úlohy je sdílení návodů v rámci třídy, vzájemná zpětná vazba a zhodnocení praktické použitelnosti jednotlivých výstupů.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CSP-TCH-002-ZV9-003
  • Základní vzdělávání
  • Člověk, jeho osobnost a svět práce
  • Polytechnická výchova a praktické činnosti
  • Péče o domácnost a zahradu
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Zvládá základní údržbu a jednoduché opravy základního technického vybavení domácnosti v modelových situacích, porovnává možnosti vybavení domácnosti.

Klíčové kompetence

KDI-VIN-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence digitální
  • Digitální vývoj a inovace
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Využívá digitální technologie, aby sobě či ostatním usnadnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky práce.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Text Ilustrace
PDF
CSP-TCH-002-ZV9-003-na-ceste.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.