Ilustrace

Reflexe tvůrčí činnosti Čtyři živly v taneční a hudební improvizaci

17. 8. 2025 Základní
Autor
Markéta Pucová
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

Ilustrace uvádí příklad reflektivního rozhovoru mezi učitelem a žáky poté, kdy skupina prošla tvůrčím procesem a společně tvořila hudebně taneční improvizace inspirované tematicky  Čtyřmi  živly, tak jak je to popsáno v ilustraci k OVU UAK-HTD-001-ZV5-002 (odkaz níže), pro úroveň na cestě, kde dochází k propojení obsahů Taneční a pohybové výchovy a Hudební výchovy. V této aktivitě žáci rozvíjejí představivost a schopnost aktivního vnímání a naslouchání hudebnímu doprovodu a objevují nové  možnosti  hudebního a tanečního/pohybového vyjadřování. V reflektivnim rozhovoru popsaném v této ilustraci učitel  pokládá  otázky tak, aby pomáhal žákům rozvíjet porozumění  odborným pojmům, klíčovou kompetencí k učení a chápat  umění  jako komunikační  prostředek mezi divákem (posluchačem) a interpretem.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

UAK-HTD-001-ZV5-003
  • Základní vzdělávání
  • Umění a kultura
  • Hudební, taneční a dramatická výchova
  • Interpretace, vlastní tvorba a její sdílení
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Zapojuje se do reflexe reprodukčních, tvůrčích a interpretačních činností s porozuměním základním oborovým pojmům.

Klíčové kompetence

KKU-USU-000-ZV5-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence k učení
  • Umění se učit
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Monitoruje své procesy učení.
KKT-UMK-000-ZV5-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence kulturní
  • Umění a kultura jako prostředek komunikace
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Vnímá umění a kulturu jako způsob poznávání světa a vypovídání o něm.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Ilustrativní úloha k OVU UAK-HTD-001-ZV5-003, úroveň Na cestě
PDF
HTD-ZV5-003-NA-CESTE-REFLEXE-TVURCI-CINNOSTI.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.