Ochrana a podpora zdraví – nemoci, úrazy, prevence, sexuální a reprodukční zdraví
2. stupeň, 9. ročník
Na základě znalosti základních mechanismů vzniku nemocí (infekčních, neinfekčních, degenerativních, psychosomatických aj.) uplatňuje zásady aktivní ochrany zdraví.
Anotace
Ilustrativní úloha je zaměřena na základní orientaci žáků v oblasti infekčních a neinfekčních nemocí. Žáci s pomocí učitele vyvozují základní mechanismy vzniku vybraných nemocí a navrhují možnosti, jak výskyt jednotlivých onemocnění eliminovat. Jsou zapojováni do diskusí o preventivních způsobech chování spojených s ochranou proti přenosným infekčním chorobám včetně HIV/AIDS. V případech neinfekčních epidemií vychází z faktu, že tyto nemoci jsou vázané na životní styl a vyskytují se zejména ve vyspělých zemích, tedy i v ČR. Zdůrazňují rizikové faktory životního stylu, které se mohou na vzniku těchto nemocí podílet.