Úloha má komplexní charakter. Vyžaduje důkladnou přípravu učitelem a aktivní zapojení žáků. Při jejím řešení mají žáci možnost aplikovat znalosti a dovednosti získané ve výuce zaměřené na problematiku výživy a stravování. Přípravná fáze úkolu umožňuje žákům prokázat základní orientaci ve výživových doporučeních. Žáci uplatňují znalosti o označování potravinářských výrobků. Při praktických činnostech spojených s výběrem, nákupem, skladováním potravin a jejich technologickým zpracováním lze sledovat, jak žáci dodržují zásady hygieny a bezpečnosti práce. Společné stolování poskytuje příležitost k upevnění pravidel společenského chování u stolu. Návrhy na jednotlivé pokrmy, které budou připravovány, je nutné posuzovat z hlediska nutričního, finančního, dostupnosti surovin, ale i vzhledem k možnostem jejich přípravy v podmínkách školy. Vhodné jsou například pomazánky a nápoje připravené z mléčných výrobků, zeleniny a ovoce.