Materiál do výuky

Jak film zobrazuje historické události

20. 1. 2025
Autor
Jaroslav Pinkas - Petr Sedlák - Jaroslav Najbert
Věková skupina
12—15 let

Přiřazené očekávané výsledky učení

CAS-DEJ-001-ZV9-003
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Poznáváme minulost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Vysvětlí rozdíl mezi zobrazováním minulosti v dějepisectví a ve filmu, v literatuře a v nových médiích včetně produktů umělé inteligence.

Anotace

Lekce se zaměřuje na zobrazení stejných dějinných událostí v českých filmech. Konkrétně žáci posuzují zobrazení kolektivizace, následně porovnávají i různé zobrazení vypálení obce Lidice. Lekce je vede rovněž k práci s generátory obrázků za pomoci AI.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
Dokument
Jak-film-zobrazuje-historicke-udalosti-zadani.docx
učebnice Soudobé dějiny - stránky s lekcí o zobrazování ve filmu
Ostatní
nahled-ucebnice-Soudobe-dejiny.png
cvičení v aplikace HistoryLab - doporučený postup
PDF
lidice-ve-filmu-Doporuceny-postup.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.