Aktivita je zaměřena na objevení vlastního přínosu pro skupinu, jejíž je žák součástí. Žák si v průběhu činností zaměřených na rozvoj senzomotoriky uvědomuje, že může být úspěšný ve svém pohybovém snažení. Bezprostřední zpětná vazba o zvládnutí nebo nezvládnutí úkolu dává šanci pochopit osobní zodpovědnost za případný úspěch/neúspěch. Proměnlivost jednoduchých pohybových zadání a úkolů dává šanci i na pochopení střídání vlastního úspěchu s méně úspěšným působením. Pomáhá to rozvíjet aspirační úroveň, frustrační toleranci, trpělivost, pozitivní přijímání chyby své i spolužáků, respekt sama sebe i ostatních spolužáků.
Hry s lany představují jednu z možných oblastí soutěživých, ale častěji nesoutěživých her s převažujícím pohybovým prvkem. Jsou výborným nástrojem pro pedagogickou činnost a formování osobnosti žáka nebo rozvoj jeho sociálních dovedností. S ohledem na svoji relativní materiální nenáročnost a zároveň možnost flexibilního uzpůsobení potřebám osob se zdravotním postižením skýtá obrovský potenciál pro využití ve školním i mimoškolním prostředí integrovaném, paralelním i segregovaném.