Objasní základní vnější a vnitřní stavbu vybraných organismů včetně člověka a fungování těla jako celku s vysvětlením funkce orgánů a orgánových soustav pomocí modelu.
Anotace
V lekci žáci ve skupinách analyzují výživová a zdravotní tvrzení z různých reklamních letáků a porovnávají je s tím, co vědí o lidském těle. Pomocí pracovního listu rozlišují, co je pravdivé, zkreslené nebo nepravdivé, a pokoušejí se tvrzení ověřit v dostupných odborných zdrojích. Využívají přitom poznatky z předchozí lekce, ve které modelovali orgánové soustavy. Výsledky své práce prezentují spolužákům a diskutují o důvěryhodnosti informací. Na závěr vytvářejí „realistický“ přepis reklamního sdělení, které je odborně správné a zároveň srozumitelné. Lekce rozvíjí schopnost žáků posoudit informační obsah a formulovat přesvědčivý výstup podložený poznáním.