Splněnoobtížné životní podmínkyrovné příležitostisoudržnostznevýhodněnívyloučenípomoc druhýmrovnostrespektrespekt k druhýmrespekt k odlišnostemparticipaceodpovědné rozhodování a jednáníempatie a porozumění druhým
Ilustrace Židle pro každého pomáhá žákům porozumět, jak se mohou cítit lidé, kteří jsou ve společnosti znevýhodnění nebo vyloučení. Prostřednictvím metafory „prázdných židlí“, sledování krátkého filmu a skupinové práce přemýšlejí o překážkách, s nimiž se tito lidé mohou potýkat, a hledají způsoby, jak jim pomoci cítit se ve škole přijímaní a jak podporovat rovné příležitosti pro každého. Ilustrace rozvíjí empatii, podporuje respekt k druhým a vede žáky k přesvědčení, že i oni mohou přispět ke změnám ve svém okolí. Vztahuje se k průřezovému tématu Společnost pro všechny a přispívá k rozvoji klíčových kompetencí k občanství a udržitelnosti (Aktivní občanství a přesvědčení o vlastním vlivu a Odpovědné rozhodování a jednání) a osobnostní a sociální (Empatie a porozumění druhým).