Materiál do výuky

lekce Jak nahlížet na očkování?

10. 1. 2025
Autor
Jaroslav Najbert
Věková skupina
12—15 let

Přiřazené očekávané výsledky učení

CAS-DEJ-002-ZV9-018
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Tvoříme dějiny
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • V modelové situaci předvede, jak může historické poznání pomoci v současném životě.

Anotace

Lekce se věnuje otázce historického a současného pohledu na očkování prostřednictvím práce s obrazovými a textovými zdroji. Žáci analyzují historickou karikaturu, článek o antivakcinačním hnutí z 19. století a jeho argumentech a porovnávají je s dnešními diskusemi o očkování. Hlavním cílem je ukázat, jak historické poznání může přispět k porozumění současným problémům a dezinformacím spojeným s očkováním a reakcí na epidemii.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
Dokument
IS-ockovani.docx
pracovní list
Dokument
ockovani-PL.docx

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.