Ilustrace

Rapujeme vlastní songy

17. 8. 2025 Základní
Autor
neuvedeno
Věková skupina
neuvedeno

Anotace

Tato aktivita propojuje digitální nástroje s tradičním hudebním projevem a vede žáky k vědomému využívání jejich rytmického a vokálního cítění. Žáci ve skupinkách vytvoří vlastní hudební podklad pomocí AI nástroje Suno, napíšou originální text vycházející z jejich životních zkušeností a následně připraví a předvedou rytmizované mluvené slovo (rap nebo recitativ) na tento podklad. Aktivita rozvíjí schopnost vnímat a udržet rytmus, přizpůsobit se tempu a dynamice hudby, a zároveň podporuje originalitu a sebevyjádření žáků. Digitální technologie zde slouží jako pomocník pro kreativní tvorbu a umožňuje i méně hudebně zkušeným žákům úspěšně realizovat hudební projekt.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

UAK-HTD-001-ZV9-002
  • Základní vzdělávání
  • Umění a kultura
  • Hudební, taneční a dramatická výchova
  • Interpretace, vlastní tvorba a její sdílení
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Vědomě využívá své hudební schopnosti a dovednosti získané prostřednictvím vokálních, instrumentálních a hudebně pohybových činností v individuálních i skupinových aktivitách.

Klíčové kompetence

KPP-TYM-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence k podnikavosti a pracovní
  • Spolupráce a týmová práce
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Efektivně přispívá k úspěšné týmové spolupráci.
KKT-SVJ-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence kulturní
  • Kulturní a umělecké sebevyjádření
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Využívá různé formy umění a kultury k vyjádření složitějších myšlenek a emocí a ke zpracování aktuálních témat, samostatně i ve skupinové spolupráci.
KDI-TDO-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence digitální
  • Tvorba digitálního obsahu
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Generuje digitální obsah v různých formátech s cílem umocnit výstupy vlastní tvořivé činnosti.
KDI-VIN-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence digitální
  • Digitální vývoj a inovace
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Využívá digitální technologie, aby sobě či ostatním usnadnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky práce.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Ilustrativní úloha k OVU UAK-HTD-001-ZV5-002, úroveň Na cestě
PDF
HTD-ZV9-002-NA-CESTE-RAPUJEME-VLASTNI-SONGY.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.