Následující aktivita je vlastně takovou doplňkovou činností při hraní vybrané (sportovní) hry ve vyučovací jednotce, která zvyšuje kognitivní zapojení a aktivizaci žáků nad rámec hraní samotného. V dalším popisu jej budeme demonstrovat na příkladu vybíjené, ale celý koncept je konstruován tak, aby jej bylo s drobnými modifikacemi možno použít i u jakékoliv jiné hry. Inspirací k vytvoření této aktivity byli sami žáci, neboť řada z nich měla vždycky silnou potřebu vyjadřovat se k průběhu a rozhodování hry, jíž přihlíželi v roli diváka (bez ohledu na to, zda rozhodoval učitel nebo spolužák), což ovšem v té živelné podobě způsobovalo často komplikace a chaos v jejím průběhu. Tato aktivita tomu potom vracela určitý řád a pořádek. Přidanou hodnotou aktivity je, že žáci přebírají zodpovědnost díky participaci na dohlížení dodržování pravidel hry a fair play.