Ilustrace

Které státní svátky a významné dny bychom měli slavit?

17. 8. 2025 Základní
Autor
Mgr. Petr Sedlák Ph.D., Mgr. Peter Sokol Ph.D., Mgr. Roman Anýž
Věková skupina
12—15 let

Anotace

Žák pracuje ve skupině se seznamem státních svátků a významných dnů České republiky a dále se dvěma úryvky z rozpravy z Parlamentu České republiky. Ze seznamu musí vybrat devět nejvýznamnějších, sestavit je do „diamantu“ a výběr zdůvodnit. Cílem je rozvoj historického myšlení, konkrétně principu vztah k minulosti (historický význam). Žák zjišťuje, že k minulosti se vztahujeme vždy z našeho současného pohledu a že v různých dobách a situacích jsou tak různé události a témata z minulosti považovány za různě významné. Co je důležité v dějinách, se proměňuje a k minulosti se nevztahujeme jen jako jednotlivci, ale také jako společnost.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CAS-DEJ-001-ZV9-005
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Poznáváme minulost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Posoudí, jak se připomínání historických událostí a tradic podílí na utváření jeho osobní identity a identity lidí v jeho okolí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
Dokument
DEJ-Ktere-statni-svatky-a-vyznamne-dny-bychom-meli-slavit.docx
Metodika
PDF
DEJ-Ktere-statni-svatky-a-vyznamne-dny-bychom-meli-slavit.pdf
Pracovní list
Dokument
DEJ-Ktere-statni-svatky-a-vyznamne-dny-bychom-meli-slavit-pracovni-list.docx
Pracovní list
PDF
DEJ-Ktere-statni-svatky-a-vyznamne-dny-bychom-meli-slavit-pracovni-list.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.