Anotace
Žáci rozlišují předložené situace, které lze označit jako šikanu, agresi, porušení soukromí, vyhrožování nebo nátlak. Ve skupině diskutují o následcích chování popsaného v situacích. Navrhují, jak by se v těchto situacích jako svědkové nevhodného chování mohli zachovat, a rozebírají, jaká rizika tyto návrhy mohou přinést. Předvedou, jak by chování, které lze označit jako šikanu, agresi, porušení soukromí, vyhrožování nebo nátlak, oznámili důvěryhodné osobě. Lekce přispívá k rozvoji klíčové kompetence digitální. Žáci jsou vedeni k rozpoznání bezpečného zacházení s digitálními technologiemi, mají příležitost přemýšlet o dopadech využívání digitálních technologií v uvedených příkladech a o možnostech, jak negativním dopadům předcházet. Dále je rozvíjena klíčová kompetence osobnostní a sociální. Žáci jsou podporováni ve sdělování citů a pocitů, jsou však chráněni modelovými situacemi. Mají příležitost ve skupině diskutovat, je podporována jejich všímavost, empatie, tolerance a ochota pomoci.