Ilustrace

Byli četníci v terezínském ghettu spoluviníci utrpení?

18. 1. 2025
Autor
Roman Anýž - Peter Sokol
Věková skupina
12—15 let

Anotace

Žáci v rámci lekce rozeznávají různé způsoby chování v době konfliktu, včetně příkladů aktivní pomoci a solidarity s pronásledovanými a aktivními odpůrci bezpráví (příběhy Romů, Židů, jejich podporovatelů či zachránců v době nacistické genocidy apod.). Žáci na základě prostudovaných zdrojů rozhodují, jestli se čeští četníci v terezínském ghettu stali spoluviníky utrpení lidí, kteří tam byli za druhé světové války vězněni. Žáci pracují ve skupinách.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CAS-DEJ-001-ZV9-009
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Poznáváme minulost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Rozliší příčiny, důsledky a podobu konfliktů a spolupráce v minulosti.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
zadání a pracovní list
Dokument
009-Terezin.docx
Zdroje (texty)
Dokument
009-Terezin-zdroje.docx

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.