Ilustrace

Jak oživit pole

27. 12. 2024 Základní
Autor
Kateřina Čiháková
Věková skupina
12—15 let

Anotace

Žáci navštíví rozlehlé pole v blízkosti školy, zkoumají strukturu půdy a hledají půdní bezobratlé. Počet jedinců (např. žížal) porovnávají s jinou plochou (záhonem, trávníkem). Vzorky půdy odebírají na okraji a ve vzdálenosti cca 25 metrů od okraje pole. Ve třídě porovnávají mapu, letecké snímky a historickou mapu. Sledují úryvek z filmu Nech půdu žít, odpovídají na otázky připravené učitelem. Do vytištěné mapy zakreslují opatření, která by mohla přispět k zvýšení biodiverzity (půdních organismů, polních ptáků atd.) a úrodnosti půdy. Návrhy si navzájem prezentují. Porovnají je s opatřením, které se zde aktuálně realizuje (hloubení tůní, obnova polní cesty).

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CAP-PRI-002-ZV9-005
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a příroda
  • Přírodopis
  • Organismy a prostředí
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Podílí se na návrhu způsobu obnovy nebo ochrany cenného nebo člověkem narušeného území v regionu a posoudí možné dopady navrženého opatření.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Zadání pro práci žáků
Dokument
Jak-ozivit-pole-zadani.docx
Ukázka práce žáka - návrh v mapě
PDF
navrh-obnovy-pole-nacrtek-zaka.pdf
Ukázka práce žáka - návrh v mapě
PDF
mapka2-nacrtek-zaka.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.