Vyjadřuje výtvarnými prostředky vjemy, pocity, prožitky, myšlenky, představy a zkušenosti a realizuje svůj tvůrčí záměr.
Anotace
Moje ráno
Jedná se vlastně o hru, kdy krátký časový limit určený na kresbu, která „koluje“ odlehčuje naše přemýšlení a snahu o přesné zachycení prožívaného časového úseku dne a ranních rituálů. Žáci pracují intuitivně s asociacemi a představivostí. Hra končí v tom okamžiku, kdy se kresba dostane ke svému původnímu autorovi. Může tak vzniknout kolektivní dílo plné překvapivých znaků, symbolů, humorných zkratek.
Stopy a otisky
Jedná se o zadání nejméně pro dvě na sebe navazující dvouhodinové lekce, kdy žáci objevují a zkoumají místo skrze otisky pro něj typických předmětů do modelovací hmoty a zvukové záznamy. Vyústěním tvůrčí práce není objekt sám o sobě, ale společné environmentální instalace, díky kterým může místo „ožít“ a vyvolávat nové představy, asociace či inspirovat k příběhům, které se mohly nebo mohou v místě odehrát.