Materiál do výuky

Moje ráno; Stopy a otisky

8. 3. 2025 Základní
Autor
neuvedeno
Věková skupina
7—9 let

Přiřazené očekávané výsledky učení

UAK-VFV-001-ZV5-002
  • Základní vzdělávání
  • Umění a kultura
  • Výtvarná a filmová výchova
  • Vlastní tvorba a její sdílení
  • 1. stupeň, 5. ročník
  • Vyjadřuje výtvarnými prostředky vjemy, pocity, prožitky, myšlenky, představy a zkušenosti a realizuje svůj tvůrčí záměr.

Anotace

Moje ráno Jedná se vlastně o hru, kdy krátký časový limit určený na kresbu, která „koluje“ odlehčuje naše přemýšlení a snahu o přesné zachycení prožívaného časového úseku dne a ranních rituálů. Žáci pracují intuitivně s asociacemi a představivostí. Hra končí v tom okamžiku, kdy se kresba dostane ke svému původnímu autorovi. Může tak vzniknout kolektivní dílo plné překvapivých znaků, symbolů, humorných zkratek. Stopy a otisky Jedná se o zadání nejméně pro dvě na sebe navazující dvouhodinové lekce, kdy žáci objevují a zkoumají místo skrze otisky pro něj typických předmětů do modelovací hmoty a zvukové záznamy. Vyústěním tvůrčí práce není objekt sám o sobě, ale společné environmentální instalace, díky kterým může místo „ožít“ a vyvolávat nové představy, asociace či inspirovat k příběhům, které se mohly nebo mohou v místě odehrát.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Popis aktivity
Dokument
UAK-VFV-001-ZV5-002-Moje-rano-Stopy-a-otisky.docx

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.