Ilustrace

Mapa lesní divočiny

6. 1. 2025 Základní
Autor
Kateřina Čiháková
Věková skupina
12—15 let

Anotace

Žáci v terénu prozkoumávají lesní ekosystém, park nebo zarostlou zahradu. Určí pozorované druhy (a jejich pobytové stopy) do skupin s využitím atlasů a mobilních aplikací (např. pro zpěv ptáků). Lesní porost zobrazí do zjednodušující mapy s legendou (jednoduchý prostorový model lesního ekosystému). Zvolí si jeden druh živočicha, který se na dané ploše vyskytuje a rekonstruují, na jakých místech ekosystému se zdržuje a s jakými dalšími druhy interaguje. Zadání pro žáky: 1. Vyznačte si plochu 10 x 10 metrů. 2. Zakreslete pozorované stromy do mapy zjednodušeně tak, aby kroužky odpovídaly zhruba průmětu koruny stromu. Semenáče stromů zakreslete jako křížky a zapište jejich počet. zakreslete také pařezy a ležící mrtvé dřevo. Určete a zapište druhy stromů. 3. Rozdělte si role, určujte a zakreslujte přítomné organismy, jejich pobytové stopy, případně zvuky do mapky. 4. Všímejte si případného poškození stromů a zaznamenejte je. 5. Diskutujte o tom, zda zvolený druh (váš lesní průvodce) má na dané ploše vhodné pod
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pracovní list
Dokument
Mapa-lesni-divociny-fin.docx
ukázka práce žáků
Dokument
Mapa-lesni-divociny-ukazky.docx

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.