Žáci v terénu prozkoumávají lesní ekosystém, park nebo zarostlou zahradu. Určí pozorované druhy (a jejich pobytové stopy) do skupin s využitím atlasů a mobilních aplikací (např. pro zpěv ptáků). Lesní porost zobrazí do zjednodušující mapy s legendou (jednoduchý prostorový model lesního ekosystému). Zvolí si jeden druh živočicha, který se na dané ploše vyskytuje a rekonstruují, na jakých místech ekosystému se zdržuje a s jakými dalšími druhy interaguje.
Zadání pro žáky:
1. Vyznačte si plochu 10 x 10 metrů.
2. Zakreslete pozorované stromy do mapy zjednodušeně tak, aby kroužky odpovídaly zhruba průmětu koruny stromu. Semenáče stromů zakreslete jako křížky a zapište jejich počet. zakreslete také pařezy a ležící mrtvé dřevo. Určete a zapište druhy stromů.
3. Rozdělte si role, určujte a zakreslujte přítomné organismy, jejich pobytové stopy, případně zvuky do mapky.
4. Všímejte si případného poškození stromů a zaznamenejte je.
5. Diskutujte o tom, zda zvolený druh (váš lesní průvodce) má na dané ploše vhodné pod