Ilustrace

Obdiv k Hitlerovi: svoboda slova, nebo extremismus?

14. 9. 2025 Základní
Autor
Mgr. Pavel Žalský
Věková skupina
12—15 let

Anotace

Žáci v lekci analyzují projevy nacistického režimu v letech 1933–1945 a porovnávají je se současnými projevy moderního extremismu ve společnosti. Na základě této komparaci v diskusi navrhují řešení.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CAS-DEJ-001-ZV9-012
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Poznáváme minulost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Diskutuje o projevech moderního politického extremismu a o povaze, příčinách vzniku a důsledcích nastolení diktatur a autoritativních režimů.

Klíčové kompetence

KKK-AKN-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence komunikační
  • Aktivní naslouchání
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Během mluvené interakce v každodenních situacích uzpůsobuje vlastní projev tak, že aktivně reaguje na projev partnera, a tím přispívá ke kultivovanosti konkrétní situace.
KOB-ZPS-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence k občanství a udržitelnosti
  • Zohledňování propojenosti světa
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Zohledňuje vzájemnou propojenost jevů, situací a výzev v okolním světě z hledisek sociálních, ekonomických, kulturních, politických a ekologických.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
Dokument
DEJ-Obdiv-k-Hitlerovi-pracovni-list.docx
Pracovní list
PDF
DEJ-Obdiv-k-Hitlerovi-pracovni-list.pdf
Prezentace
Prezentace
DEJ-Obdiv-k-Hitlerovi-prezentace.pptx
Metodika
Dokument
DEJ-Obdiv-k-Hitlerovi-extremismus.docx
Metodika
PDF
DEJ-Obdiv-k-Hitlerovi-extremismus.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.