Materiál do výuky

lekce Co se děje s pomníkem?

10. 1. 2025
Autor
Jaroslav Najbert
Věková skupina
12—15 let

Přiřazené očekávané výsledky učení

CAS-DEJ-002-ZV9-018
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Tvoříme dějiny
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • V modelové situaci předvede, jak může historické poznání pomoci v současném životě.

Anotace

Tato lekce se zaměřuje na schopnost žáků vyhledávat a třídit informace, které jsou klíčové pro porozumění současným kontroverzím s historickým přesahem. Na příkladu sporu o pomník rudoarmějce v Litoměřicích se žáci učí klást otázky, identifikovat klíčové zdroje informací a pochopit různé perspektivy zapojených aktérů. Lekce nerozhoduje o osudu pomníku, ale vede žáky k tomu, aby si osvojili badatelské postupy a uvědomili si, že pochopení současných problémů vyžaduje znalost historického kontextu. Cílem je rozvíjet kritické myšlení a dovednosti potřebné k orientaci v otázkách historické paměti.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
Dokument
IS-litomericky-pomnik-popis.docx
pracovní list
Dokument
litomericky-pomnik-PL.docx

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.