Ilustrace

Lidské tělo jako dobře fungující stroj

20. 8. 2025 Základní
Autor
Edita Nováková Machová
Věková skupina
12—15 let

Anotace

Žáci ve skupinách zkoumají jednu z hlavních orgánových soustav (dýchací, trávicí, cévní) a vytvářejí její znázornění. Vysvětlují jednotlivé části, jejich funkce a vztahy k ostatním soustavám. Součástí práce je také scénář „selhání soustavy“, který pomáhá žákům pochopit vzájemnou provázanost tělesných systémů. Každá skupina si volí způsob zpracování podle svých preferencí, čímž lekce podporuje individualizaci a seberegulaci učení. Výstupem je prezentace znázornění a reflexe získaných poznatků. Lekce rozvíjí kompetence k učení a řešení problémů. Je vhodná pro 8.–9. ročník ZŠ a lze ji propojit s navazující lekcí o práci s informacemi a reklamními tvrzeními.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Klíčové kompetence

KKU-USU-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence k učení
  • Umění se učit
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Řídí vlastní procesy učení.
KRP-KRP-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence k řešení problémů
  • Práce s informacemi a kritické myšlení
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Kriticky hodnotí informace z různých zdrojů.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
ilustrace s vazbou na KK (Na cestě)
PDF
kor-CAP-PRI-004-ZV9-003-Lidske-telo-na-ceste-Novakova-fin.pdf
pracovní list
PDF
Lidske-telo-jako-dobre-fungujici-stroj-pracovni-list.pdf
sebehodnotící arch
PDF
Lidske-telo-jako-dobre-fungujici-stroj-sebehodnotici-arch.pdf
tabulka pro záznam informací
PDF
Lidske-telo-jako-dobre-fungujici-stroj-tabulka-pro-zaznamenavani-informaci.pdf
karty pro práci ve skupině
PDF
pomocne-karty-pro-praci-ve-skupine.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.