Materiál do výuky

lekce Hmotné a nehmotné prameny

8. 1. 2025
Autor
Roman Ziegler
Věková skupina
12—15 let

Přiřazené očekávané výsledky učení

CAS-DEJ-001-ZV9-002
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Poznáváme minulost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Posoudí informační hodnotu a důvěryhodnost zdrojů z různých dějinných epoch.

Anotace

Záměrem lekce je, aby žák rozlišil jednotlivé druhy pramenů a učil se číst text s porozuměním (našel v něm podstatné informace, doložil, které tvrzení tuto informaci potvrzuje aj.). V lekci se pracuje s různorodými druhy (didaktizovaných) pramenů z různých historických období i ze současnosti (školní kronika, Zlatá bula sicilská, manifest Mým národům, Chammurapiho zákoník, projev I have a dream), noviny či časopis, obrázek z historie, historický předmět, který má učitel k dispozici, bulvární časopis, DVD s filmem, video či audiokazeta.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
Dokument
01-Prameny-na-ceste-priprava.docx
texty a obrázky
Dokument
02-Prameny-na-ceste-texty-a-obrazky.docx
pracovní list
Dokument
03-Prameny-na-ceste-pracovni-list.docx
tabulka
Dokument
04-Prameny-na-ceste-tabulka-k-praci-s-8-prameny.docx
metoda pětilístek
Dokument
05-Prameny-Petilistek.docx

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.