Ilustrace

Mělo by se 28. září slavit jako Den české státnosti?

16. 8. 2025 Základní
Autor
Mgr. Daniel Guńka
Věková skupina
12—15 let

Anotace

Lekce provede žáky zamyšlením, kdo se doopravdy zasloužil o vznik české státnosti, jestli můžeme spojovat přemyslovské knížectví s Českou republikou, a jakými různými způsoby se na roli tohoto státního svátku můžeme dívat.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CAS-DEJ-001-ZV9-005
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Poznáváme minulost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Posoudí, jak se připomínání historických událostí a tradic podílí na utváření jeho osobní identity a identity lidí v jeho okolí.

Klíčové kompetence

KKT-IDR-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence kulturní
  • Kulturní identita a rozmanitost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Hodnotí kulturní projevy, tradice a umělecká díla vlastní i jiných kultur a porovnává je v kontextu historických a společenských a kulturních souvislostí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
Dokument
DEJ-Melo-by-se-28.zari-slavit-jako-Den-ceske-statnosti.docx
Metodika
PDF
DEJ-Melo-by-se-28.zari-slavit-jako-Den-ceske-statnosti.pdf
Pracovní list
Dokument
DEJ-Melo-by-se-28.zari-slavit-jako-Den-ceske-statnosti-pracovni-list.docx
Pracovní list
PDF
DEJ-Melo-by-se-28.zari-slavit-jako-Den-ceske-statnosti-pracovni-list.pdf
Prezentace
Prezentace
DEJ-Melo-by-se-28.zari-slavit-jako-Den-ceske-statnosti-prezentace.pptx

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.