Materiál do výuky

Milada Horáková

19. 1. 2025
Autor
Roman Ziegler
Věková skupina
12—15 let

Přiřazené očekávané výsledky učení

CAS-DEJ-001-ZV9-012
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Poznáváme minulost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Diskutuje o projevech moderního politického extremismu a o povaze, příčinách vzniku a důsledcích nastolení diktatur a autoritativních režimů.

Anotace

Lekce má za cíl seznámit žáky s příběhem Milady Horákové, na kterém si uvědomí nebezpečí totality (v průběhu lekce se žáci zabývají jak nacismem, tak komunismem a zjišťují, co měly tyto režimy společného). Žáci pracují s různými texty (dopis odsouzené Horákové dceři, dopis manželovi, žádost o milost Alberta Einsteina; stručný životopis Milady Horákové a Ludmily Brožové-Polednové), tak s krátkými video ukázkami.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
Dokument
01-priprava.docx
powerpoitová prezentace
Prezentace
04-Horakova.ppt
texty - dopisy
Dokument
02-posledni-dopis-dopis-manzelovi-zadost-o-milost.docx
Vennovy diagramy
Dokument
05-Vennovy-diagramy.docx
texty - životopis Ludmily Brožové-Polednové
Dokument
06-Brozova-CV.docx
texty (životopis Milady Horákové) + pracovní list
Dokument
03-texty-Milada-Horakova-kontrolni-otazky.docx

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.