Ilustrace

Umělecké směry přelomu 19. a 20. stol.

17. 8. 2025 Základní
Autor
Mgr. Bc. Roman Ziegler
Věková skupina
12—15 let

Anotace

Žáci v lekci pracují s texty různého druhu, přičemž na základě porovnávání textu naučného a obrázku či básně daného uměleckého směru přiřazují obrázky k danému uměleckému směru. Zároveň průběžně vyplňují reflektivní „pracovní lístek“. Cíle lekce jsou, aby žák získal povědomí o uměleckých směrech na přelomu 19. a 20. století a uvědomil si, že došlo k rozrůznění/rozpadu uměleckých směrů, kdy nastala svoboda lidského tvoření.

Přiřazené očekávané výsledky učení

Vzdělávací oblasti

CAS-DEJ-001-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Člověk a společnost
  • Dějepis
  • Poznáváme minulost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Přiřadí kulturní projevy k jednotlivým dějinným epochám.

Klíčové kompetence

KKT-IDR-000-ZV9-001
  • Základní vzdělávání
  • Klíčová kompetence kulturní
  • Kulturní identita a rozmanitost
  • 2. stupeň, 9. ročník
  • Hodnotí kulturní projevy, tradice a umělecká díla vlastní i jiných kultur a porovnává je v kontextu historických a společenských a kulturních souvislostí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
Dokument
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol..docx
Metodika
PDF
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol..pdf
Lístky ke třídění
Dokument
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol.listky-ke-trideni.docx
Lístky ke třídění
PDF
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol.listky-ke-trideni.pdf
Reflexe
Dokument
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol.reflexe.docx
Texty
Dokument
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol.text.docx
Texty
PDF
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol.text.pdf
Texty a obrázky k uvědomění
Dokument
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol.texty-a-obrazky-k-uvedomeni.docx
Texty a obrázky k uvědomění
PDF
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol.texty-a-obrazky-k-uvedomeni.pdf
Umělecké směry
PDF
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol.umelecke-smery.pdf
Reflexe
PDF
DEJ-Umelecke-smery-prelomu-19.a-20.stol.reflexe.pdf

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.